About

Co jest potrzebne przed wyjazdem na wakacje do Kanady

Hej, to będzie druga część z serii o Kanadzie. W tym wątku poruszę temat tego co nam jest potrzebne do wyjazdu.

Trochę rzeczy będzie niezbędnych ale załatwienie tych formalności nie należało do najtrudniejszych.
Po prostu trzeba się tym zająć odpowiednio wcześniej.

To zaczynamy.

Pierwsza i niezbędna rzecz to karta kredytowa. Bez niej nie zapłacimy za wizę, nie kupimy biletu i nie wynajmiemy auta. Sprawdźcie czy macie odpowiednią kartę kredytową. My 2 tygodnie przed wyjazdem zorientowaliśmy się, że nasze karty kredytowe pre-paid nie wystarczają do wynajęcia auta.

Druga niezbędna rzecz to wystarczająca ilość środków na koncie. Oczywiście im więcej tym lepiej. Jeśli coś się stanie będziesz odpowiednio zabezpieczony w razie wypadku czy nagłych sytuacji.
Wypełniając wniosek o wizę na końcu jest zawarta informacja, że możesz być zapytany przez urzędnika o wykazanie swoich środków pieniężnych. My czegoś takiego nie przechodziliśmy ale taka informacja jest na stronie.

Trzecia rzecz: ubezpieczenie. Miejcie pewność, że jesteście ubezpieczeni za granicą. My wybraliśmy ubezpieczenie wraz z naszą kartą kredytową. Byliśmy ubezpieczeni w razie wielu różnych sytuacji.
Koszt ubezpieczenia jest zależny gdzie takowe wykupujecie. Nam opłacało się wziąć z kartą kredytową.

Czwarta rzecz to wiza. Nazywa się to eTA. Wniosek składa się on-line na stronie kanadyjskiej ->link
Ważna jest na pięć lat i kosztuje 7 dolarów kanadyjskich. Potrzebny do tego jest najnowszy paszport RP, karta kredytowa. Jeśli chcesz pojechać całą rodziną do Kanady musisz oddzielnie składać wnioski na każdego członka rodziny.
Aplikacja jest po angielsku, zajmująca parę minut.

Po wysłaniu aplikacji w ciągu paru godzin otrzymacie maila zwrotnego o tym, że przyznano wam wizę o numerze xxxx na dany paszport. Nas na lotnisku nie pytano a żaden numer wizy, mieli wszystko w systemie. Jedyne co musieliśmy dać to nasze paszporty.

Jak już mamy kartę kredytową, ubezpieczenie, odpowiednią ilość środków na koncie, wizę to można zacząć planować wyjazd.

My lecieliśmy liniami WOW Air z Keflaviku na Islandii. Lot był bezpośredni i trwał 4 godziny i 45 minut. Było fajnie i przyjemnie, widzieliśmy Grenlandię z lotu ptaka.

Bilety wyszły nas taniej niż byśmy chcieli lecieć do Barcelony przy tej samej ilości bagażu i tych samych datach.
KOSZT BILETÓW NA DWIE OSOBY W DWIE STRONY Z BAGAŻAMI W CZERWCU 125.000 ISK

Jak już mamy wykupione loty to czas na małe szperanie po AirBnB. TO jest link do naszej chatki --> LINK. Zdjęcia z domku można zobaczyć w poprzednim poście. link tu

KOSZT DOMKU DLA NAS TO 480EURO.

To był nasz pierwszy wypad z airbnb i nie żałujemy. Naprawdę. Jedyne co chcemy to wrócić tam jak najprędzej!

Następny krok to wynajęcie samochodu. Nie jestem pewna czy w Kanadzie są jakieś koleje, czy można podróżować pociągami. Wybraliśmy samochód bo chcieliśmy być bardziej niezależni. Pamiętajcie, że lepiej mieć ukończone 25 lat jeśli chcecie wynająć tam samochód, w innym przypadku może to być droga impreza.

Wybraliśmy firmę EuropCar oddział w Montrealu. Porozumiewaliśmy się po angielsku.
Jeśli Ameryka Północna jest waszą miłością i planujecie tam często wracać to kupcie sobie własną mapę do GPS. My wykupiliśmy mapę Ameryki Północnej na stronie Garmina. Wyszła dwa razy taniej niż wynajęcie GPSa z wypożyczalni a zamierzamy tam wracać więc i tak nam się na przyszłość przyda. Mały tip. Nie kupujcie jej parę godzin przed wylotem bo czas realizacji jest nawet do 48 godzin więc żeby mieć pewność że ją ściągniecie w domu zróbcie to parę dni przed. NIE TAK JAK MY  :D
W każdym razie. Z Montrealu musieliśmy dojechać 190 km do naszego domku bez nawigacji żadnej i daliśmy radę.
Ale lepiej mieć wszystko przygotowane żeby się nie stresować.

Nie oszczędzajcie na ubezpieczeniach. To nie wasze auto a jak coś się stanie to szkoda płacić. Dla waszego świętego spokoju wykupcie dodatkowe ubezpieczenie. Lepiej nie mieć niemiłych niespodzianek na sam koniec. A wakacje bez stresu jak na wagę złota.
My wzięliśmy dodatkowe ubezpieczenie i pokrywało ono wszelakie koszty napraw, zgubionych kluczyków, przebitych opon i tak dalej i tak dalej. Każda firma ma inne ceny i politykę. Zawsze możecie się zapytać na miejscu i obsługa wam doradzi i wytłumaczy.
Na mojej karcie kredytowej firma poprosiła o autoryzacje na 350 dolarów kanadyjskich.

Jak już macie kartę kredytową, ubezpieczenie, wizę, miliony na koncie, wykupione loty, domki samochody to teraz najważniejsza rzecz.

KOSZT SAMOCHODU Z UBEZPIECZENIAMI TO 450EURO.

ZAOPATRZCIE SIĘ W BUG SPRAY! Strasznie tam gryzą komary, muchy i inne stworzonka. My nie wzięliśmy nic. Ale nasza hostka podarowała nam maść na ugryzienia i spray przeciw komarom i muchom. Jeśli macie swoje sposoby to przygotujcie się dobrze. :)
I weźcie dużo letnich ubrań. W lato naprawdę jest tam gorąco. My za to ,że mieszkamy na Islandii nie mamy takich ciuchów dużo więc był deficyt w spodenki ale to nic. Ubrania tam są bardzo tanie :)

W zasadzie to wszystko co musicie wiedzieć przed wyjazdem tam. Sprawy organizacyjne za wami. Nic tylko czekać teraz na wylot. Wypełnienie samej wizy nie jest trudne. Nawet jeśli nie rozumiecie pewnych zwrotów po angielsku możecie użyć translatora!

W następnym poście napiszę wam ceny w tej części Kanady w której byliśmy. Mam jeszcze rachunki z supermarketów więc może uda wam się zaplanować wydatki. :)

PODSUMOWUJĄC
Bilety- 1016 euro
Samochód- 450 euro
Domek- 480 euro
Wizy- 10 euro.
Suma: 1956 euro podstaw. Bez wyżywienia i kosztów paliwa, wejściówek, pamiątek i innych zakupów.

Na pewno jest taniej niż na Islandii!

Trochę zdjęć z naszej wyprawy

Selfie z mężem i z żoną.

Znaleźliśmy pieseła. Strasznie mu było gorąco

Prywatne jezioro. Z sarnami! I muchami

Nasze jezioro
W Parku Omega. Miszcz drugiego planu
Nocne niebo kanadyjskie.
Kotełek. Oswojony z dzwoneczkiem na szyi żeby nie udało mu się zjeść koliberka

Ottawa- parlament
Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało !
Co jest potrzebne przed wyjazdem na wakacje do Kanady Co jest potrzebne przed wyjazdem na wakacje do Kanady Reviewed by Unknown on 15:03 Rating: 5